مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 10:252023-09-14بين الملل

دلهره های علی اف مانع از وقوع جنگی دیگر در قره باغ می شود 


در طی روزهای اخیر مجددا تنش ها در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان شدت گرفته و طرفین تجهیزات جنگی خود را به سمت مرزها گسیل کرده اند.

از طرف دیگر بر اساس برخی اخبار، - ایسنا/خراسان رضوی در طی روزهای اخیر مجددا تنش ها در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان شدت گرفته و طرفین تجهیزات جنگی خود را به سمت مرزها گسیل کرده اند.

از طرف دیگر بر اساس برخی اخبار، در سفر اردوغان به روسیه و همچنین سفر فیدان، وزیر خارجه ترکیه به ایران، ترک ها بحث جنگ سوم در قفقاز را باز کرده اند و خواهان عدم اقدام جدی از سوی تهران و مسکو شده اند.

  روشن است که در این خصوص آمریکا با ایران و روسیه همسو است و هیچ یک تغییر ژئوپلوتیک در قفقاز را برنمی تابند، چراکه قرار است آمریکا با ارمنستان مانور نظامی مشترک تحت عنوان شریک عقاب 2023 داشته باشند.

همچنین رییس کمیته اروپایی گسترش ناتو وعده عضویت ارمنستان در ناتو را داده و از بایدن خواسته تا ایروان را مورد حمایت قرار دهد.

از سوی دیگر ایران نیز بارها و بارها اعلام کرده تغییرات ژئوپلیتیکی خط قرمز ماست و روسیه از اوضاع حاکم در قفقاز ابراز نگرانی کرده است.

در این میان با اینکه بسیاری از جنگ قریب الوقوع صحبت می کنند، مهدی خورسند، تحلیلگر مسائل اوراسیا معتقد است هنوز مولفه های لازم برای جنگ وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلهره های علی اف مانع از وقوع جنگی دیگر در قره باغ می شود 

دلهره های علی اف مانع از وقوع جنگی دیگر در قره باغ می شود